ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C.工学系部門(工学部)
  2. 10. 学術雑誌掲載論文

Entrepreneurship education at universities: challenges and future perspectives on online game implementation

http://hdl.handle.net/10098/00028782
http://hdl.handle.net/10098/00028782
b37973fc-ffea-4cc3-9e2b-1c3043da50ad
名前 / ファイル ライセンス アクション
BD10125980.pdf BD10125980 (1.5 MB)
copyright(c) 2021 Springer Nature Switzerland
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2021-09-17
タイトル
タイトル Entrepreneurship education at universities: challenges and future perspectives on online game implementation
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Online game
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Entrepreneurship
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Higher education organisation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Beyond COVID-19 pandemic
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Action learning circuit with games
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Edtech
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_1843
資源タイプ other
著者 Takemoto, Takuji

× Takemoto, Takuji

en Takemoto, Takuji

Search repository
Oe, Hiroko

× Oe, Hiroko

en Oe, Hiroko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The study explored the challenges and potential of online gamification to develop actionable recommendations for entrepreneurship pedagogy in the phase of ‘new normal’. This study applied an experimental game which the authors developed, and a mixed method was applied to the data sets collected from the students: an open-ended survey of 91 students and in-depth interviews with 23 students. It has been found that the students perceiving activities with gamifications are good learning stimuli in entrepreneurial classrooms as a first step; then, they found it effective to learn and deepen their understanding of theories and models as a second step after the gaming activities, which is a reverse approach from a traditional business education approach. Gamification enables students to think critically on game scenarios via participation in gamifications, which can be strengthened and embedded in their mind by theoretical learning which follows the gaming activities. The findings of the study provide a practical guidance for entrepreneurship pedagogists with ‘activities first’ which will be followed by theoretical learning.
書誌情報 Entrepreneurship Education

巻 4, p. 19-37, 発行日 2021-02-02
出版者
出版者 Springer Nature
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1007/s41959-020-00043-3
権利
権利情報 copyright(c) 2021 Springer Nature Switzerland AG
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs41959-020-00043-3
関連名称 Springer Link
著者版フラグ
出版タイプ AO
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
その他のID
TD10125980
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:20:16.093975
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3