ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. B.医学系部門(医学部)
  2. 20. 紀要・研究報告等
  3. 福井医科大学研究雑誌
  4. 第1巻(2000)

第2言語リスニング力習得理論と日本人英語学習者対象の実践結果との比較

http://hdl.handle.net/10098/988
http://hdl.handle.net/10098/988
f67effe4-afe0-43b4-9589-c4f101923a8f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000048735.pdf KJ00000048735.pdf (207.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-06-30
タイトル
タイトル 第2言語リスニング力習得理論と日本人英語学習者対象の実践結果との比較
タイトル
タイトル Teaching Methodology/Material Effects on L2 Listening Comprehension Development in Japanese EFL Learners
言語
言語 jpn
キーワード
主題 L2 listening acquisition
キーワード
主題 listening skills
キーワード
主題 listening theory
キーワード
主題 SLA
キーワード
主題 EFL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 田浦, 秀幸

× 田浦, 秀幸

田浦, 秀幸

Search repository
TAURA, Hideyuki

× TAURA, Hideyuki

en TAURA, Hideyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to examine various hypotheses on L2 listening comprehension acquisition in terms of their application to Japanese EFL university students. The results of a series of eight mini-experiments indicate that (1) EFL learners who have cleared a certain 'threshold' capability with a high level of vocabulary show superior listening comprehension abilities and proficiency in building upon those skills (2) pre-listening activities-oral or written-enhance listening comprehension through schema-building (3) easy materials with pauses interspersed seem to have an adverse effect on the improvement of beginners' listening comprehension skills (4) authentic listening materials are effective in enhancing learners' listening skills of conversational dialogues (5) there is no significant gender difference overall though there are variances in the way specific listening skills progress and develop (6) intermediate EFL learners do not seem to derive any specific benefit from video materials in comparison with audio materials (7) the integration of a speaking component into a listening comprehension class appears to impede beginners' development of their listening skills, and (8) dictation activities do not contribute to an improvement of overall listening comprehension but they do help learners to grasp the gist of spoken explanatory prose. Some of the findings are contrary to SLA theories therefore providing useful feedback to teachers and textbook writers for Japanese EFL learners.
書誌情報 福井医科大学研究雑誌

巻 1, 号 3, p. 545-568, 発行日 2000-12-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13453890
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 TD00002881
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:43:32.138415
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3